Vegan dinner ideas

Kikärtspasta med tomatsås. Denna rätten är så himla god! En av mina favoriter och det är så snabbt och enkelt att laga. Kokar upp pastan tillsammans med färska skivade morötter, broccoli och paprika. När det är färdigt tillsätter jag majs, cocktail tomater, salt & peppar, färska örter och blandar i tomatsås eller ajvar. (Brukar även ångkoka sötpotatis till). Toppar med groddar och hummus.     Persiskt ris med vegansk gryta. Absoluta favoriten just nu! Koka upp vilket ris ni vill (S är från Persien därav äter vi persiskt ris, så gott!). Grytan är väldigt enkel. Steker kikärtor lätt i olja, tillsätter massor med färska hackade grönsaker samt marinerad tofu. Kryddar med salt, peppar, paprikakrydda, chili, örter, rosmarin och häller sedan över iMat. Låter det koka upp och sen är det färdigt. Toppar med groddar, citron och serverar med en glutenfri wrap med hummus och grönsaker. Så gott!


Två favoriter

Smoothie bowl på 3 bananer, två nävar spenatblad, 1 msk spirulina, två dadlar, lite sojamjölk, 1/2 dl havtorn och 1/2 fryst mango. Toppat med banan, hallon och pumpafrön. Tre bananer, 1 dl havtorn, 1 dl fryst mango, 3 dadlar och sojamjölk. Toppat med valnötter, blåbär, pumpakärnor och passionsfrukt. 

Perfekt frukost eller mellanmål!